Samsung înregistrează un eşec răsunător: Pierde poziţia de lider în China

de: Alexandru Puiu
18 02. 2015

După o lungă perioadă în care a fost lider mondial la vânzările de telefoane, 2014 a fost anul în care a înregistrat mai multe eşecuri decât victorii.

Cu toate că are un portofoliu de produse foarte diversificat, Samsung începe să aibă dificultăţi din ce în ce mai mari în a aduce pe piaţă smartphone-uri care să facă valuri. Nu de alta, dar pe zona de produse premium au fost surclasaţi de Apple în cele mai importante ţări de pe mapamond, iar la nivelul telefoanelor entry-level, producători locali vin aproape de fiecare dată cu un raport preţ-performanţă mai convingător.

În ceea ce priveşte cea mai importantă piaţă din lume, China, IDC ne oferă o imagine de ansamblu pentru 2014 prin cel mai recent studiu publicat în urmă cu câteva zile. Deşi devenise evident că, la doar câţiva ani de la lansare, a reuşit să înregistreze nişte vânzări impresionante, abia acum vedem adevărata performanţă a tinerei companii. În 2014, pe lângă faptul că a obţinut o cotă de piaţă de 12,5 procente în ţara Marelui zid chinezesc, mai fascinantă este creşterea de la an la an. Anul 2013 a reprezentat momentul în care Xiaomi avea doar 5,3 procente din piaţă.

Samsung s-a dus în jos într-un ritm incredibil de alert. Unde în 2013 avea o cotă de piaţă de 18,7 procente şi se lăuda cu prima poziţie în topul producătorilor care activează în China, în 2014 a scăzut până la valoarea de 12,1 procente. În perspectivă, sud coreeni şi-au pus mari speranţe în iminentul Galaxy S6, chiar dacă respectivul aparat trebuie să fie cu adevărat revoluţionar pentru a poziţiona din nou compania pe o curbă ascendentă.

Aceste anunţuri vin după ce în trimestrul trei din 2014, Xiaomi a devenit al treilea cel mai important producător mondial de telefoane. Prezicând situaţia actuală, cei de la Canalys au afirmat încă din luna august a anului trecut că Xiaomi este liderul absolut pe piaţa din China.